大学院共通科目「リーダーシップ手法」最終発表会 / Skills and Arts of Leadership Final Presentation

*氏名(所属),発表タイトル,発表スライドの順で掲載しています。
*発表タイトルが英語の場合は英語,日本語の場合は日本語で発表します。

Group A

■ 英語/English
1. Jade Dhapnee Zarate Compendio
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 食品生命科学プログラム)
“What happened to the wild chickens in the Philippines?”

 
2. 岡野 靖子
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 日本語教育学プログラム)
“Towards developing a tool for assessing a students’ writing”

 
3. Cyrill John P. Godinez
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 食品生命科学プログラム)
“Conserving animal genetic resources: answer to loss of genetic diversity”

 
4. Liu Su
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 数理生命科学プログラム)
“Exploring the inhibitory mechanism of hepatitis B virus infection by NMR”

 
5. Stella Anggrainy
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 教師教育デザイン学プログラム)
“THelping my best friends”

 
■ 日本語/Japanese
6. 田中 英也
(先進理工系科学研究科 先進理工系科学専攻 応用化学プログラム)
「パズルのように分子を繋げる!」

 
7. 松本 佳子
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 教師教育デザイン学プログラム)
「言葉は生きているー日本語史研究ー」

Group B

■ 英語/English
1. Kham Mohammad Niaz Morshed
(医系科学研究科 総合健康科学専攻 保健科学プログラム)
“Mental Health Disorders Among the Methamphetamine Users in Dhaka,Bangladesh”

 
2. Rowland Kamanga
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 生物資源科学プログラム)
“Cross Tolerance in Rice: Getting Ready for any Battle”

 
3. Layos John King Nunez
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 食品生命科学プログラム)
“Save the dying pig diversity”

 
4. Saliu Tolulope Peter
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 食品生命科学プログラム)
“Longevity and Healthy Life—Is the Secret in Muscle?”

 
5. Mohammad Ajmal Khuram
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 国際教育開発プログラム)
“Development Model to Improve School Teachers’ Motivation and their Performance in Afghanistan”

 
■ 日本語/Japanese
6. 佐藤 宗大
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 教師教育デザイン学プログラム)
「イノベーションの「主体」を文学で育てる ー哲学×国語教育という可能性ー」

 
7. 片山 美弥
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 国際教育開発プログラム)
「“他人事”は差別のもと?“ジブンゴト化”で創る平和な社会」

Group C

■ 英語/English
1. Mohammad Osaman Gani
(人間社会科学研究科 人文社会科学 専攻国際経済開発プログラム)
“Determinants of Mobile Health (mHealth) Adoption Behavior in Bangladesh”

 
2. 徐 聞曦
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 食品生命科学プログラム)
“Effects of H2S on the intestinal barrier damage in chronic kidney disease”

 
3. Clarisse Mendoza Gonzalvo
(人間社会科学研究科 人文社会科学専攻 国際経済開発プログラム)
“Decision Making Analysis: A Prism to a Colorful Mind”

 
4. Zhang Mengli
(先進理工系科学研究科 先進理工系科学専攻 機械工学プログラム)
“Gas sensor, Indispensable technology for changing the world”

 
5. Alwahaibi Mohamed
(統合生命科学研究科 統合生命科学専攻 生物資源科学プログラム)
“Jellyfish: Helping Hands Towards Plastic Free Oceans”

 
■ 日本語/Japanese
6. 蘆 嘉依
(人間社会科学研究科 教育科学専攻 教師教育デザイン学プログラム)
「インプロを応用するコミュニケーションの教育」

 
7. Salma Mohamed Abdelgawad
(人間社会科学研究科 人文社会科学専攻 人文学プログラム)
「日本とエジプトの感謝表現と異文化コミュニケーション (Expressions of gratitude and cross-cultural communication between Japan and Egypt)」